زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

زمین سبز

راه حلّهائی برای آلودگی پلاستیک

چگونه با تمرینات روحی، به رشد روحی، دست یابیم؟

 

رشد روحی به افزایش شناخت و تجربه روح یا اصول الهی درون ما، اطلاق می گردد. رشد روحی در نتیجه تمرین روحی، به دست می آید. دوره زمانی میان سالهای 1999 تا 2023 میلادی، دوره ای تاریک و روشن میان دو دوره تاریکتر « کالیوگ کوچک » و « ساتیایوگ کوچک »، می باشد. ( جهت آشنائی با دوره های مختلف حیات، به مقاله « تحقیقات روحی در رابطه با سن جهان و سرنوشت نهائی آن »، مراجعه شود. ) در طول این دوره 23 ساله تاریک و روشن، انجام هر گونه تمرین روحی بر اساس اصول اساسی تمرینات روحی، به طرزی شگرف، برایمان، سودمند خواهد بود. این بدان دلیل است که خداوند کسانی را که حتی در بدترین شرایط، به رشد روحی خود، اهمیت می دهند مورد محبت خویش، قرار خواهد داد. در واقع، هر سال تمرین روحی در این دوره 23 ساله، معادل 50 سال تمرین در زمانهای عادیست. به بیانی دیگر، ما قادریم منافع حاصل از 20 بار تولد و مرگ یا 1000 سال زندگی را در یک طول عمر، به دست آوریم.

برای رشد روحی، انجام تمرینات روحی مناسب با سطح روحی افراد به صورت مستمر و منظم، ضروریست. به طور کلی، دو نوع تمرین روحی وجود دارد: 1- تمرین روحی فردی: به تمریناتی، اطلاق می گردد که جهت افزایش رشد روحی شخص، انجام داده می شوند؛ به طور نمونه، ذکر گفتن یا مطالعه متون مرتبط با علوم روحی، از آن جمله اند. در این حالت، تنها خود شخص از منافع حاصل از تمرینات، بهره مند می شود. 2- تمرین روحی گروهی: تمریناتی هستند که برای رشد روحی سایرین، صورت می پذیرند؛ از جمله اینکه سالک زمان و تلاش خویش را صرف برگزاری مراسم سخنرانی جهت گسترش علوم روحی، نماید. در عصر فعلی، تمرین روحی گروهی دارای اهمیت 70 درصد و تمرین روحی فردی از اهمیت 30 درصد، برخوردار است. بنابراین، رشد روحی فردی مستلزم انگیختن مردم تا حد امکان، به پرورش روحی می باشد. به این عمل، « خدمت به حقیقت مطلق » اطلاق می گردد؛ اما کمک به دیگران در پرورش روحی، خود نیازمند توجه به بالا بردن سطح روحی فردیست. در حقیقت، اهمیت این دو موضوع را می توان با توصیف چراغی روغن سوز، روشن کرد. روغن چراغ تمرین روحی فردی و نور آن تمرین روحی گروهیست. به هر میزان روغن چراغ کمتر باشد، به همان اندازه نیز، از روشنی نور آن، کاسته می گردد. پس، تمرین روحی فردی؛ به عنوان سوخت چراغ، جهت روشن نگاه داشتن نور آن که استمرار و پایداری در تمرین روحی گروهیست ، نیازمند تقویت است. تنها تفاوتی که میان چراغ روغن سوز و این مورد، وجود دارد این است که شعله چراغ مدام از روغن موجود در چراغ، کاسته؛ اما تمرین روحی گروهی نه تنها تمرین روحی فردی را نمی فرساید؛ بلکه برعکس، بر قدرت آن، می افزاید. در ذیل، به تمرینات روحی متناسب با این دوره، اشاره شده است. ( جهت مطالعه هر یک از تمرینات، روی واژه مربوطه، کلیک نمائید. لینکها به تدریج، کامل می گردند. ):

- خدمت رسانی به حقیقت مطلق ( مطالعه و تجربه علوم روحی و گسترش آن - انجام اعمال نیک بدون چشمداشت دنیوی و اخروی و صرفا جهت رشد صفات الهی در خویش ).

- قربانی کردن.

- همراهی و همنشینی با حقیقت مطلق ( همنشینی با سالکان و استادان دانش روحی و تبادل افکار و تجربیات و یاری رساندن به هم، جهت رفع شبهات و اشکالات ).

- ذکر نام خداوند.

- دعا کردن و احساس روحی و سپاسگزاری نسبت به خداوند داشتن.

- از بین بردن عیوب شخصیتی ( خواندن کتابهای روحی و مقدس و نوشتن و اعتراف به گناهان و سعی در برطرف کردن آنها ).

- کاهش منیت.

- پرورش عشق روحانی.

- محبت و خدمت رسانی به استاد و گورو در انجام مأموریتهایش.

- پاکسازی روح، جسم و محیط ( انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن - روشن کردن عود - استفاده از آب مقدس - قرار دادن اشیاء یا قرار گرفتن شخص در فضائی خالی - قرار دادن پاها در آب دارای نمک ).